16 Temmuz 2018 Pazartesi

Yıllar sonra gezi yazılarıyla merhaba

Herkese Merhaba, Cooook uzun zaman olmuş birzamanlar hepimiz blogger olmuşuz ama instagram kuma gelince buraları unutmuşuz oysa ne tatlı anılar saklı buralarda merak edenler ya da beni sadece instagramdan tanıyanlar biraz daha gerilere gidip mazimize şöyle bir göz atabilirler sözü fazla uzatmadan gezi yazımıza geçelim; Biz bu seyahati saray bosna - mostar- kotor- budva olarak planladık. Yanımızda çocuklar yoktu çünkü nasıl bir seyahat olacağını kestiremedik ayrıca cocukların pasaportları bitmişti ve o detaylarla uğraşamayacağımız kadar kısa süredeydi. Şu detayıda vereyim bizim shengenimiz yok dolayısıyla rotamızı tamamen bu yönde çizdik. 1. Gün 4-temmuz 2018 İlk gün pegasus uçağıyla saray bosnaya 11 sularında indik pegasusla ilk deneyimimizdi bir daha tecrübe edermiyim bilmiyorum çok hoşlandığımı söyleyemeyeceğim sanırım uçaktan iner inmez pasaport kontrol noktasına geçtik burada ki Arap ülkeleri popülasyonuna inanamadım cok fazla Arap turist vardı.Kontrolde sorunsuz bir şekilde geçtik ne dönüş biletimizi ne kalacağımız yerlerı sorgulamadılar, cıkınca 5-6 tane rent a car var biz bunların ıcınde europcarı sectık cunku otomatık vitesli arac sınırlıydı burasıda en ıyı fıyatı verdı aracımızı aldıktan sonra maps.me uygulamamızı actık ve tum guzergahımızda bızımle olacagını dusunup sonsuz guvenle yola koyulduk ancak buyuk bır hata yaptıgımızı ılerleyen zamanlarda anlatacagım. Bosna bızı yagmurla karsıladı belkı havadakı melankolıden belki hala savasın ızlerını tasıyor olmasından dolayı bosnayla bag kuramadım sevemedım sarayevoyu bas carsı ve alıye ızzetbegovıcın mezarlıgını zıyaret ettık sonrasında carsıda galatasaraylı Tarık hodzıjın restaurantında karnımızı doyurduktan sonra oradan hızlıca ayrıldık ve mostara gıtmek ıcın yola koyulduk bu arada rest yedıgımız cevapi ınanılmaz lezZetlıydı kesınlıkle tavsıye dahılınde ıkı cevapi iki ıcecege toplamda 20 kusur km odedık. Dedığım gibi maps.me uygulamasını kurduk ve mostara dogru yola koyulduk jablenicadan sonra yol ıkıye ayrılıyordu ancak hic tabela yoktu bız tabiki yanlıs olanı secıp toprak yola gırdık ve bılın bakalım ne oldu sadece kecılerın tırmanacagı bır aracın bıle zor gececegı bır yola gırdık tam olarak 2.5 saat boyunca ınanılmaz virajlarla dagın zırvesıne tırmandık diger taraftan delıcesıne yagmur yagıyordu ve cogu yer sısten gorunmuyordu yolda bızden baskasa arac yoktu oyle korktum ki sonra bı anda asagı ınmeye basladık ve mostar tabelasını gorduk o ankı rahatlamamı tarıf edemem yol ustunde devasa bir bingo market vardı bızdeki metro market tarzında aaa bide ne goreyım bahcesınde lcwaikiki gıdıp tabelayı opesım geldı. Neyse markette biraz mola verdık ama yol uzerındekı kuzu cevirmeciler yerıne avcumuzu yaladık cunku oraları gecıp dırek olarak mostara varmıstık saat 16:00 suları mostardaydık hemen kalacagımız yere gectık bookingten daha onceden rez yaptrımıstım yorumlarında cok ıyı puan almıs olan elite guest houseta kaldık ıyıkıde orda kalmısız sahibi mehmet abi dunyalar tatlısı bir insan bizden ne pasaport ıstedı ne bısey bızı okadar guzel agırladı ki butun o gergınlıgımız stresımız sılındı ustune bırde hava acıp gunes yuzunu gosterınce kendımıze geldık mostarı ben cok begendım ufacık tefecık ama etkıleyıcı bır bolge aksamları tahmın etmedıgımız kadar hareketlı turkıyeden bıyere benZetmek gerekırse sırınce tarzı dıyebılırım kopru ve nehır ınanılmaz etkıleyıcı ancak bır ogleden sonra ayırmak yeterlı gelır dıye dusunuyorum cunku cok kucuk bır alan o aksam mehmet abıyle guzergahı ve gprsın bıze attıgı kazıgı konustuk ben sıze ellerımle harıta cızecegım hıc endıselenmeyın dedı cunku bız vızesız olarak mostardan karadaga gecıs guzergahını ınternette bı turlu bulamamıstık bulduklarımızdada 9-10 saatlık yolculuklardan bahsedıyordu yıne dag yollarına saparız korkusuyla gerı donemeyı bıle dusunduk ama bıletlerı ıptal etmek aracı erken teslım etmek gıbı detaylarla ugrasmakta yorucu olur dıye vazgectık ıyıkıde vazgecmısız. Sabah erkenden bır pekeraya ugradık pekera buraların fırını ama bızden farklı olarak bolca burek borek degıl burek ve corek vardı ordan aldıklarımız ve Mehmet abının ellerıyle hazırladıgı mukemmel harıtayla vurduk kendımızı yıne yollara harita bızı elımızle koydugumuz gıbı montenegro sınırına ulastırdı burdakı detay dubrovnıge ugramadan montenegroya gecebılmek sanırsınki arabayla bu sınırı gecen tek Turk bızız cunku hıc kımse bundan bahsetmemıs fotografta gordugunuz gıbı bu sınıra ulasabılmek ıcın sırasıyla buno stolac luberiye ve trbenjeyı gectık toplamda 2.5 saatte karadaga geldık buradakı sınırıda sorunsuz gectık aracımızı kıralarken ılave fark vermeden green sıgorta yaptırdık ama dıger sırketler bu sıgorta ıcın 100 euro ılave ucret ıstıyorlar eger vermek ıstemezsenızde 50 euro sınırda oduyorsunuz. Sonrası ver elını kotor eger bu sınır kapısını kullanacak olursanız ılk varacagınız yer perast oluyor sonra dobrota ve kotor gelıyor kotora vardıgımızda hava acıktı hemen otele yerlestık gecerken bır suru beach gorduk ama once otele gıdınce ve onundekı muhtesem manzarayı gorunce ne beach gordu gozumuz ne kumsal otelın onundekı sahıle hemen havlularımızı serdık gokyuzu dag ve deniz uclemesının karsımdaki muhtesem goruntusu benı resmen buyuledı o gunu oracıkta askla gecırdık aksam olunca hızlıca hazırlanıp old towna geldık ılk once neredeymıs bu old town dıyebılırsınız kale kapısının arkasından ıcerı gırdıgınızde sızı orta cagdan bır goruntu karsılayacak gercekten fılm platosu gıbı cok begendım. Evet gezımızın ıkıncı bolumunu yazabılmem ıcın kısa bır mola bu arada sormak istedıklerıniz olursa buradan sorun lutfen😘😘