9 Aralık 2010 Perşembe

Dogum kursu tecrubemiz

Dun is cikisi hastanenin anne adaylari icin hazirladigi dogum kursuna
katildim. İsyerime cok yakin oldugu icin biraz erken gittim karnimi
doyurdum oyalandim baslama saati geldiginde asagi indim cok guzel bir
konferans salonunda duzenleniyordu oncesinde minik bir kokteyl
duzenlemisler yurdum insani herzamanki gibi silip supurmus:)
Ben yemegimi yedigim icin uzaktan baktim yiyeceklere ama ozellikle
esli gelenler cok komikti sandavicler icin kuyruk olusturmuslardi.

Konu gebelikte cilt sagligi, beslenme, agiz ve dis sagligiydi ben
aslinda normal dogum, nefes teknikleri, masaj teknikleri haftasina
katildgimi sanarak gittigim icin biraz hayal kirikligi yasadim ama
gittigime degdi cunku dogru bildigim bir cok seyin yanlis yanlis
bildikleriminde dogru oldugunu anladim ozellikle beslenme konusunda
ornegin; sabahlari ictigimiz kan haplarinin hemen arkasindan sut
icilmemesi gerekiyormus, emilimi azaltiyormus,
Benim ogunlerden gereksiz kalori diye cikarttigim ekmegin cok faydasi
varmis her ogunde yenmeliymis ve aktarin oksurme krizlerine
girdigimdeki en buyuk yardimcim olan zencefilin dusuge neden oldugu
hurafeymis aksine faydasi varmis.
Bunun gibi bi cok sey var daha..
Cilt sagligi konusunda tabiki ilgimi ceken en buyuk konu catlaklardi
ben hala elim tetikte bekliyorum hala catlamadim ama artik bu aydan
sonra baslayabilirim diye kremlere agirlik verdim maalesef kremlerin
cok buyuk bir etkisi yokmus su annenize bakin o catlamissa muhtemelen
sizde catlayacaksiniz teorisi dogruymus.
Katilimcilarin cogu bilincli insanlardi en cok dikkatimi cekende baba
adaylarinin bilgisi ve ilgisiydi herseye annelerden daha cok
merakliydilar benim esim maalesef isi dolayisiyla katilamadi benimle
beni cikista almaya bile zor yetisti:(
Ozetle guzel faydali bi kurs oldu bu ben daha once Duru icin Nazoyla
birliktede gitmistim ama o ucretli bi kurs oldugu icin daha dolu
doluydu sanki diye hatirliyorum.

2 yorum:

  1. valla çatlaklar hiç belli olmuyo ya,annemde var çatlak ama bende hiç yok.

    kurslar ne güzel ya,dogru nefes teknikleri kursunu da kaçırma derim.

    YanıtlaSil
  2. Cokoprenses_ aslinda cokta umrumds degil suan dogum olayi ar gundemimde catlama patlama son dusuncem tirs tirs vaziyetlerdeyim:(
    dogum kursu guzelde herkes fazla zayif oldugu icin ben biraz dobis kaldim kendimi feci hissettim:(
    ay insan herseye cok fena kafayi takiyormus hamileyken ben bole degildim simdi surekli sikayet halindeyim:( bak bu yazidaki 3.asik surat oldu

    YanıtlaSil