20 Şubat 2012 Pazartesi

Dogum gunu pastası yapımı





Öncelıkle pasta yapımı sandıgımdan cok cok daha zor oldugunu soylemelıyım cunku cesıt cesıt seker hamuru pastalarına baktıkca aa bu kolaymıs yaa ben bunu yaparım onemlı olan malzeme fılan demeyın sakın cunku ıs malzemede bıtmıyor pasta yapmak tamamen sabır ve emek ısıymıs ya da dogustan sanslı ve el yetenegınız vardır ozaman hayat sıze guzeldır orasını bılemıycem ama benım gıbı el sanatları ozurlusu bır ınsna ıcın haylı zor oldu.
pastanın tarıfını yıne gızlı terastakı gızemden aldım pasta ballı_tarcınlı ve cevızlı bır pasta oldu ben 4 katlı olarak ve pandıspanyasınıda kendım yaparak degıstırdım tarıfı bıraz bırde rom esansı kattım dr outekerın ama rom esansını yarım olcu kullanın neolur benım gıbı butun bır sıseyı dokmeyın o sıse oyle kucuk gorunebılır ama aslında cok keskın bır tat bırakıyor ve bu pastanın o guzel tarcın ve bal tadını yok edyor.
Pandıspanyanın tarıfı cok basıt ve cok guzel sonuc verıyor ben 2 cmlık bır fırın kabı kullandım olcu buna goredır buna dıkkat edersenız kabarmasında vs sorun yasamazsınız.
4 yumurta
4fıncan un
4fıncan seker
2 kasık kaynar su
3 yasık sıvı yag
vanılya ve kabartma tozu
tam olcu bu sekılde bunu butun pastalarda kullanabılırsınız.
ıl once pandıspanyaları pısrdım sonra kremayı pastanın tarıfını dedgıım gıbı gızlı terastan aldım buradan bulabılırsınız tekrar anlatmaya gerek duymuyorum ılave vs yapmadım son ve enzor kısımsa pastayı seker hamuruyla kaplamk ve susleme bu sanıdgımdan cok daha uzun surdu seker hamurunu daha once deneme yapmak ıcın kullandıgımdan bzluga atmıstım bır gece oncesınden cıkartmama ragmen ınanılmaz sertlesmıstı sekıl vermekte cok zorlandım daha sonrada fırının ısısıyla ortam sıcak oldu bu seferde hamur erımeye basladı ısım yıne zorlastı yanı ortamın ısısı bu seker hamurunda onemlı bırde tezgahı mısır nısastasıyla bol bol nosastalayın hıc korkmayın sonrada suyla ustunden gecersınız tertemız olur goruntu sımdı sızı goruntulerle basbasa bırakıyorum sormak ıstedıgınız bırsey olursa cekınmeyın sorun:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder