12 Mart 2012 Pazartesi

Ayva tatlisi

Bu aksam isten ciktiktan sonra panayira donmus olan evimi toparlamak icin dorugu babanesinden almayip direk eve gectim muratida arayip aksam dorugu getrimesini istedim evi toparladim uc makina camasir yikadim supurdum utulere basladim doruk geldi cok uykusu gelmis yataga girer girmez uyudu ki bu benim icin cok buyuk bir sans oldu ilk defa kendi kendine uyumus oldu bende yatagina birakip utulerimi bitirdim aylar sonra kuzey guney izledim filan bu arada twiterda bahsi gecen ayva tatlisini yaptim hayatimda hic ayva tatlisi yemedim de yapmadim da muratta yemez ee neden yaptin derseniz bilmiorum:))

Mutfagi toplarken masanin altimda duran posete gozum ilisti ben aurttur diye nezamandir doruga yediririm diye bekletiyordum onlari megersem ayvaymislar kim getirdi kim aldi hic bir fikrim yok inanin alel acele soydum portakal agacindaki tarife bemzetmeye calisrak yapamay calistim basarili oldum mu bilmiyorum yarin is yerindekilere goturucem onlae versin karari yapilisini kisaca anlatayim
3 ayvayi soyup ikiye ayirdim ve ic kisimlarini oydum uzerine yarim kilodan az fazla seker ve vanilya ekstresi ekledim bende gida boyasi olmadigi icin cekirdeklerini koydum rengi kirmizilassin diye ayvalarin yarisina gelinceye kadarsa su koydum aslinda karanfil koyulurmus ama bende yoktu koymadim sonra kisik ateste pisirdim yaklasik 1 - 1.5 saat sonra serbet agdalasinca kapattim bu arada birkez ayvalari ters duz ettim iste hepsi bu afiyet olsun

2 yorum:

  1. ayvalar yıkadıktan sonra kararmasın diye limon suyunda bekletmek çok işe yarıyor. eline sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa bır dahakı sefere oyle deneyeyım cunku cok kolay ve lezzetlı oldu ısyerındekıler bayıldı neden yememısım bunca yıl bılmem:)

      Sil